Thursday, January 12, 2012

Support

Igår skällde jag lite på någon stackars tjej på Telias support. Men helt ärligt så är det nästan så att hon förtjänade det. Hon var så otroligt dryg och otrevlig så jag blev riktigt irriterad, det i kombination med irrtation över det där jäkla internetet är ingen bra kombination. Man kontaktar väl för tusan inte supporten om allting är som det ska?

Jag beskrev felet och berättade att mitt internet inte fungerade och får till svar att "då har jag väl förstört det". Säger att jag inte har förstört nått och att det måste vara något fel någon annanstans än här eftersom modemet funkar och jag är uppkopplad men inte kommer ut på internet ändå, men det funkade för 2 minuter sedan. Tjejen svarar att det minsann inte är några problem hos dem och om jag vill reklamera får jag göra det i slutet av månaden när fakturan kommer. Jag förtydligade att det inte är några problem hos mig och bad henne felanmäla och tjejen svarar att hon inte kan felanmäla när det inte är något fel hos dem. Sen fortsatte samtalet i samma anda och jag skickade några irriterande hintar om att det visst fanns något hon kunde göra (som fixa mitt internet tex), tills hon sa att hon inte kunde göra mer i mitt ärende och avslutade samtalet.

Och där satt jag fortsatt med problem och en stor irritation över den dryga tjejen på Telia Supporten (som säkert satt och var irriterad över den arga tjejen som inte ville lyssna). Ringde upp supporten senare och fick prata med en kille som var trevlig och fixade mitt internet (som hade låst sig) på under 5 minuter. Så låt oss hoppas att den dryga tjejen på Telia Supporten bara hade en dålig dag och att hon har en bättre dag idag. Jag vet att jag har det i alla fall...

No comments:

Post a Comment