Wednesday, March 4, 2009

Dåliga vykort och karlar som inte kan tala

Igår var jag ju och skulle kolla på mina vykort. Det var nog ett av det sämsta jobb jag sett på länge. Korten var tunna som papper, man kunde inte se texten ordentligt och färgerna var helt fel. Gubbfan på tryckeriet skyllde på mina bilder och sa att jag måste göra ditt och datt med dem för att deras utomordentliga skrivare skulle kunna skriva ut dem bra. Att bilderna såg perfekta ut på alla datorer och andra utskrifter hade ingen betydelse. Han ansåg att jag skulle gå hem och på måfå redigera till mina bilder och sedan ta tillbaka dem till honom så att han kunde skriva ut dem och se om jag hade redigerat tillräckligt. Det finns ju ingen chans att jag kan sitta och hålla på så när det inte är nått fel på bilderna. Gubben kunde dock inte inse att det var hans jädra skrivare som var konstig och han skällde och hade sig och tillslut gick jag bara. Tänker definitivt inte beställa några kort därifrån. 

Vi bestämde efter gårdagens möte att vi skulle kolla med ett annat tryckeri och se vad de kunde göra. Vi var där idag och korten skulle bli mycket mycket dyrare, men jag fick ett prov på ett vykort de gjort tidigare och det var precis den kvalite som jag var ute efter. Vi sa att vi ville ha ett prisförslag och sen gick vi. Fick ett fax med priser tidigare idag och jag måste säga att vi blev glatt överraskade. Eftersom vi skulle beställa så pass många så slutade det med att korten blev mycket billigare på detta ställe än på det andra, så det känns bra. I morgon ska vi får ett test och se om vi är nöjda med det. Men jag är hoppfull denna gång, för jag visade det andra provet för kvinnan på tryckeriet och hon tyckte att det såg förjävligt ut och sa att sådana där kort kan man inte sälja och hon försäkrade mig om att korten från dem inte kommer att se ut så. Håller tummarna för i morgon...

I övrigt så har vi haft hit en karl som skulle spela in en voice over till filmen vi håller på med. Jag har skrivit ett manus som jag är nöjd med och som kunden är nöjd med. Sen kommer en jävla karl hit och klagar på allt och tror att han vet nått om nått. han är en idiot och han var dessutom helt jäkla urkass... Hans inspelning låter som om han läser innantill och han stakar sig lite då och då och han har ingen som helst inlevelse. Dessutom så betonar han orden helt fel och det låter inte klokt. Jag är extremt missnöjd och jag skäms för att vi kommer att använda den där rösten på vår film. Chefen tycker inte att det är nått fel och säger att det där är standard här i Namibia, vad kan jag säga? Jag skäms för Namibia för det är verkligen helt skitdåligt. I början ska han få tittaren att känna sig som att denne är i en dröm och vi förklarar hur vacker omgivningen är och ställer frågan: verkar detta vara en dröm? Men killen som läser skiten låter ju som om han förklarar hur du sätter ihop en ikeahylla eller nått. Han kan verkligen inte betona orden rätt och det funkar inte alls för mig. Ahhhhh... Så nu var det sagt och jag kan väl släppa det där antar jag... haha

Har inte hunnit ta några bilder eller nått sånt alls så ni får helt enkelt nöja er med ytterligare en bild från Sossusvlei

No comments:

Post a Comment