Wednesday, February 11, 2009

Kavango

Då så var man tillbaka från malariamyggorna i norr. Förhoppningsvis har man klarat sig undan några mer allvarliga sjukdomar, men det återstår väl att se...

Har haft det mycket trevlig och vi hade fint väder hela resan. Har lyckats med konsten att få färg på halva överkroppen/ansiktet men inte mer än så. Hur jag än vred och vände på det så slutade det alltid med att solen sken rätt på den vänstra delen av kroppen. Chefen påkekade ett antal gånger att jag var jätteröd (som han uttryckte det) men jag håller inte riktigt med om detta. Jag är definitivt inte röd, kan gå med på lite rödbrun, men vem skulle inte vara det efter 4 dagar i stekande sol. Chefen påpekade dessutom flera gånger att jag hade bränt mig i ansiktet, vilket inte var fallet, men han ansåg att jag var röd i ansiktet. Jag hade bara lust att skrika rakt ut och och bara få fram att det är väl inte så jävla konstigt att jag är röd i ansiktet när det är 45 grader varmt i bilen och du vägrar sätta igång ACn... Vem fan skulle inte bli röd i ansiktet i den bilen? Haha... så här i efterhand kan jag bara konstatera att jag varken har bränt mig i ansiktet eller någon annanstans på kroppen...

Har sett det mesta där uppe i alla fall. Det har varit krokodiler, elefanter och flodhästar som springer utanför tältet... haha... inte illa. Bäst att hålla sig inne när de är i farten...

Det första vi fick veta när vi kom upp var att en man från byn hade blivid dödat av en flodhäst dagen innan när han var ute och paddlade i sin kanotliknande båt. Att vi sedan dagen efter när vi var ute och fotade faktiskt hittade det som var kvar av hans båt gjorde ju saken ännu lite mer verklig. Ska visa en bild på detta längre fram.

Sista morgonen hade jag 5 flodhästar utanför tältet varav en stod och glodde på mig ett tag. Med tanke på historien om mannen som blev dödad så tog jag nog ett klokt beslut när jag valde att vara kvar i tältet tills fetknopparna hade försvunnit. De är ju inte att leka med de där flodhästarna.

Några bilder från resan kommer här (resten lägger jag upp senare):

Ett par söta giraffer som jag träffade på...


Jag antar att ni kan se vad som gömmer sig i bakgrunden på denna bil... =)

Det kommer fler blder framöver, måste ta och sova nu. Har tagit sådan tid med allt idag av någon anledning. Har inte alls hunnit med allt jag tänkte att jag skulle göra när jag kom tillbaka...

No comments:

Post a Comment