Sunday, January 25, 2009

Hästar

Har spenderat dagen med att måla en bild av min syster, vandrat runt och kikat på omgivningen och dessutom tagit hand om lite barn som kom hit för att fika... Jag bor nämligen hos ägarinnan till stans stall/ridskola så det är hästar överallt och tydligen brukar det komma en massa barn hit åp söndagar för att titta på hästarna och fika... Barnen (och jag) fick åka en liten sväng med traktorn och jag måste så säga att det var rätt upplyftande att se hur ett gäng små barn kan bli så överlyckliga över att få åka traktor... Kanske är det inte lika vanligt med traktorer här som det är där jag är uppväxt...

Gick också på en liten promenad till en damm som ligger här bredvid, glömde att ta med mig kameran tyvärr... Det var dock riktigt vackert och det var så mysigt att sitta där och bara titta... Det är fascinerande hur mycket detta land kan påminna om Sverige ibland... Att sitta där och titta ut över vattnet påminde mig så mycket om hur det är att sitta vid en sjö eller älv uppe på fjället på sommaren... det ser precis likadant ut och man kunde nästan se framför sig hur man var på väg ner till en gammal eka för att ro ut mitt å sjön för att fiska öring. Ska försöka ta ett kort framöver...

Annars har jag inte så mycket mer att visa än den mer eller mindre lyckade bilden jag målade idag... Var snälla nu, tänk på att detta var ett första försök till att måla...

No comments:

Post a Comment