Friday, June 29, 2007

sjuk

Är förkyld som bara den och har testat allt från huskurer till Neti för att bli av med förkylningen, men det går inte så bra. Kan inte andas, har ont i halsen och är allmänt tjock i huvudet.

Ska till läkaren idag för att prata om min mage igen. Hade fått resultaten hem under semestern och allt var bara normalt och såg bra ut. Så nu vill hon att jag ska till Sahlgrenska för en gastroskopi. Kan ju inte förneka att jag redan nu mår illa av tanken på vad som skall göras. Men men vi får se. Under min semester så insåg jag ganska uppenbart att jag fick ont i magen av att äta kött. Så länge jag inte stoppade i mitt köttprodukter så fick det bra, men det räckte med en tugga lamm för att jag skulle så kramp i magen. Ska ta upp detta med läkaren så får vi sen se hur det blir. Jag skulle ju gärna vara vegetarian igen, men jag tycker ju att kött är så gott och jag har så svårt för så mycket av det som man måste äta som vegetarian. jaja. vi får se hur det blir.

I morgon åker vi hem till Östersund och jag måste verkligen sätta igång och packa. Ska ju ändå ha med mig en hel del hem. Får ta tag i det efter att jag kommer tillbaka från läkaren.

Min bror har tagit studenten i år och jag scrappade ett studentplakat till honom. Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild på detta snart. Den blev svart och grå med svarta ballonger och svarta snören..

Har under semestern fått min foderhona parad med en hane i Karlstad. Håller tummarna nu för att hon är dräktig och att det blir en del kattungar. Eftersom det inte blev några honor till mig i den kullen jag väntade på, och de planerna som fanns inte kommer att genomföras på grund av komplikationer, så kommer jag kanske att spara en fin hona ur den kommande kullen. Det kommer bara att kunna bli mitted i kullen och det är den enda variant som jag inte haft, men är också den som jag från början helst ville ha. Så vi får ser hur det ser ut när kullen kommer. Hankattägaren ska ha en hona i betalning och sedan får vi se vad som händer.

Enya vill inte bli dräktig heller. Kanske passar hon helt enkelt inte ihop med min hane, eller så kan han inte göra barn. Vi ska vänta och se om Maddox kommer igång annars blir det väl till att kastrera Enya snart. Hon är ändå över 2 år nu och jag vill inte gärna ta sista kullen så mycket senare än så.

Det går tydligen ganska bra med mina katter ihop med mammas, men Printz tycker visst om att vara lite kaxig och springa efter Maddox. Rätt vad det är så ryker de ihop lite, men det är inte så allvarliga grejer. Jag hoppas på att de kommer att göra upp det där snart. Lillgumman trivs nog rätt bra hon med, har en del yta att springa på nu och sen får hon ju vara ute i kattgården på dagarna. Sötnosen där.

Ska bli skönt att komma hem och få krama lite på kissarna igen, har saknat dem lite faktiskt. Har ju inte sett dem på 3 veckor.. Och ja mamma, det ska bli kul att träffa dig med.. ;)

No comments:

Post a Comment