Monday, February 5, 2007

uppe med tuppen

Idag är jag uppe tidigt. Jag vet ju att jag mår bäst av att kliva upp 8 timmar efter att jag gått och lagt mig, men det är verkligen jobbigt. Jag är ju så trött och det är så skönt att sova, jag skulle kunna sova hela livet.

Idag ska jag jobba, just nu känns det lite jobbigt men jag vet att det kommer att vara ganska lugnt när jag väl är där. Det är mest transporten mellan hemmet och jobbet som jag inte orkar med.

Jag har kommit fram till att jag ju faktiskt borde vara den ultimata flickvännen, även om min pojkvän och tillika sambo verkar ha svårt att inse det. Jag kan vara en "riktig dam" med allt vad som följer med den termen. Jag kan vara en riktigt pojk-flicka med intresse för sport och sånt. Jjag klarar mig helt och fullt på egen hand, jag behöver ingen karl för att skruva upp hyllorna på väggen eller renovera lägenheten. Jag gillar datorer och TV-spel och har fler tekniska prylar än de flesta manliga personer jag känner. Sen att jag är både rolig och smart borde ju också vara till min fördel. Varför jag trots allt detta alltid har haft så svårt att hitta en pojke kan man ju undra. Uppenbarligen är ju något fel på mig trots allt.. eller så är det pojkarna det är fel på.. jag satsar på pojkarna för nu ska vi inte sitta här och nedvärdera oss själva. Spelar ju egentligen ingen roll heller för jag är redan upptagen och har inga som helst planer på att bli nåt annat.

Kanske låter lite väl självsäkert att sitta här och säga att jag är den ultimata flickvännen, men som med allt annat så är jag ju bara halft seriös till helt ironisk i mina påståenden om mig själv så att ta sånt jag skriver på fullaste allvar vore bara dumt.

No comments:

Post a Comment