Monday, February 12, 2007

äntligen

Helgen har väl kanske inte varit helt som jag hade tänkt mig.
Jag skulle jobba natt i fredags och var pigg och kry under dagen. Var iväg och hämtade Printz hos veterinären. Lagade mat, åt och sen fick jag världens kramp imagen. Händer väl lite titt som tätt att jag får kramp efter att jag ätit och normalt sett så brukar det ju gå över efter några timmar.
Jag gick till jobbet, fick ondare i magen, blev illamående, snurrig i huvudet och mer eller mindre svimfärdig. Klockan var 23.30 när jag kände att jag nog inte skulle kalra av hela natten så jag fick gå hem. Vägen som normalt tar mig 15 minuter att gå, tog säkert det dubbla. Kände mig som om jag hade hällt i mig sprit i mängder, vinglade, mådde illa och en fruktansvärd huvudvärk.
Var till och med tvungen att lägga mig ner en liten stund på vägen för att inte kräkas.
Kan ju lova att de som såg mig säkerligen trodde att jag hade varit ute och haft en mycket alkoholfylld kväll.

Kommer hem, däckar i sängen, vaknar upp hundra gånger under natten och mår fortfarande dåligt. X antal timmar senare har jag sovit klart och mår bra. Himla mysiskt.
Stannade hemma från jobbet även på lördagen, men kände mig pigg nog att ta mig iväg i går kväll. Även om jag var lite sliten i slutet så gick nattpasset bra.
Vet inte vad det var, men en släng av matförgiftning verkar ju inte helt otroligt.

I lördags lyckades jag i alla fall tvinga mig själv att göra klart min LO om Venedig. Utamade mig själv att göra en LO utan mönstrat papper. Helt nöjd är jag väl inte, men efter den totala blocken jag fick av denna LO så är jag i alla fall nöjd att den äntligen är klar.

I morgon kommer jag att lägga upp ytterligare två LO's som jag gjorde till en DT-tävling. En tävling som jag tyvärr inte vann. Tråkigt, men jag förstår varför. Är egentligen int ehelt nöjd med mina bidrag heller faktiskt. Vi skulle göra en LO med cirklar i fouks och en med Basic Grey-papper. Jag lyckades ju såklart göra en LO med cirklar av det enda BG-papperna jag hade hemma. Så det fanns inte mycket annat att göra än att göra ytterligare en LO av samma papper. Åtminstone fick jag ju utmana mig själv i att göra två olika saker med samma papper. Ganska kul det med.
Skulle dock ha varit så otroligt roligt att få vara DT-medlem för något företag. Men det kanske kommer fler chanser.

No comments:

Post a Comment